top of page
Zoeken
  • Yentl

Goodmorning Miss Yentl...

Maandagmorgen werd ik in de klas van Grade R opnieuw voorgesteld aan de kinderen. Miss Monique vertelde dat Grade R vanaf nu twee leerkrachten heeft. Zijzelf en ik, Miss Yentl. De kinderen hadden me natuurlijk wel al gezien in de klas maar vanaf nu was ik een vaste waarde voor de komende 10 weken.


Mijn eerste week in mijn vaste klas verliep niet altijd van een leien dakje. Ik merk dat ik het vaak nog moeilijk heb met hoe kinderen reageren als de leerkracht iets vraagt of hoe weinig respect ze tonen naar elkaar toe. Er wordt bij ons in de klas enorm veel gewerkt rond beleefdheid en respect omdat je merkt dat niet alle kinderen weten hoe ze ermee moeten omgaan.


Ik kan alleszins wel zeggen dat mijn respect voor Miss Monique enorm groot is. Hoe zij elke dag voor de klas staat met een glimlach en elke dag haar best doet de kinderen iets bij te brengen, zo hoort een leerkracht te zijn. Ze laat haar niet zomaar naar beneden brengen door hoe de kinderen soms reageren en ziet elke dag als een nieuwe start.


Miss Monique is ook heel benieuwd naar de manier van lesgeven in België. Ik heb haar wat activiteiten en hoeken laten zien die ik in België heb gedaan.


Deze week hebben we geprobeerd om hoekenwerk te introduceren in de klas.

Hoekenwerk of ”small groups” komt hier niet heel veel voor. Vaak is er maar één leerkracht voor 29 kinderen wat het moeilijk maakt ze op te delen in kleine groepjes over een klaslokaal dat niet beschikt over veel didactisch materiaal. Nu we met twee voor de klas staan gaan we dit vaker proberen te laten terugkomen. De eerste keer verliep niet altijd even makkelijk maar naar mate dat we het vaker deden werden de kinderen er rustig van. Ze deden in kleine groepjes elk een activiteit al dan niet onder begeleiding.

Op vrijdag maakte we met de hele kleuterschool een leuke foto voor mama Rosie’s verjaardag!


Zaterdag gingen Yana en ik op townshiptour met nog twee andere studenten. We liepen onder begeleiding van Bruce door de township naar zijn huis waar zijn vrouw voor ons eten had gemaakt. Omdat de township niet als een veilige plaats wordt gezien werd er aangeraden geen waardevolle spullen mee te nemen.


Vandaag zijn we met een mooie zondagse zon gaan paardrijden in een natuurreservaat en op het strand van Sardinia Bay. Wat een mooie ervaring!


De week hebben we alvast mooi kunnen afsluiten! Op naar een nieuwe week!


84 weergaven4 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page